سایبرپانک ۲۰۷۷ ساخته شرکت سیدی پراجکت رد، شروع چالشبرانگیزی داشت وقتی در دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شد. مشکلات آنقدر زیاد بود که سونی بازی را به طور کامل از فروشگاه پلیاستیشن حذف کرد. اما این بازی به طور چشمگیری بهبود یافت و به موفقیت تجاری و انتقادی دست یافت. در واقع، پس از بهروزرسانی ۲.۰ و انتشار بسته الحاقی فانتوم لیبرتی، یکی از بهترین داستانهای بازگشت در دنیای مدرن بازیها است. با فروش بیش از ۲۵ میلیون نسخه، یکی از موفقترین بازیهای ویدیویی تاریخ است.
بهطور طبیعی، سیدی پراجکت رد در حال توسعه دنبالهای بر این بازی در یکی از جدیدترین استودیوهای خود است. در این پست، هر آنچه را که تاکنون درباره سایبرپانک 2 میدانیم، جمعآوری کردهایم. این بازی هنوز عنوان رسمی ندارد و با عنوان کاری پروژه اورین در حال توسعه است. علاوه بر دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷، سیدی پراجکت روی بازی ویچر ۴، بازسازی ویچر اصلی، یک آیپی جدید و موارد دیگر کار میکند.

تاریخ عرضه سایبرپانک 2
اطلاعات دقیقی از این موضوع در دست نیست. تاکنون، سیدی پراجکت رد و مدیریت ارشد در استودیوی لهستانی تنها در مورد سایبرپانک ۲۰۷۷ بهطور کلی صحبت کردهاند و از جزئیات خودداری کردهاند. مدیریت حتی پنجره انتشار یا هدفی برای بازی ارائه نداده است. با این حال، این غیرعادی نیست، زیرا بازی هنوز در مراحل ابتدایی توسعه است. برای زمینه، سایبرپانک ۲۰۷۷ در سال ۲۰۱۲ اعلام شد و تا هشت سال بعد منتشر نمیشد. بنابراین طرفداران باید خود را برای انتظار دنباله آماده کنند.
آیا میشه الان سایبرپانک 2 رو پیش خریدش کرد؟
پیشفروش برای دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷ هنوز باز نشده است و اگر دیدید که هر فروشگاهی در این مرحله زودهنگام سفارش میپذیرد، نباید پول یا اطلاعات خود را به آنها بدهید.
تریلر جدیدی از سایبرپانک 2 به دست ما رسیده؟
دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷ هنوز هیچ تریلری یا حتی هیچ هنر مفهومی ندارد. مطمئن باشید، به محض اینکه اطلاعاتی در مورد هنر یا ویدیو برای دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷ دریافت کنیم، آن را به شما خواهیم رساند.
شخصیت ها، محیط پردازی و داستان سایبرپانک 2
متأسفانه، در این مرحله در مورد جزئیات داستان، تنظیمات و شخصیتهای دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷ تقریباً هیچ چیز مشخصی وجود ندارد. با این حال، طرفداران میتوانند بهطور منطقی فرض کنند که این بازی دیگری از سبک نقشآفرینی خواهد بود که در آینده اتفاق میافتد. همچنین این بازی «بسیار آمریکایی» خواهد بود که این موضوع پس از این خبر منتشر شد که این بازی توسط تیم جدید سیدی پراجکت در بوستون در حال توسعه است.
«من فکر میکنم سایبرپانک یک داستان بهطور واضح آمریکایی است»، دن هرنبرگ، تهیهکننده اجرایی موقت در یک قسمت از پادکست AnsweRED توضیح داد. «این بازی دارای انرژی زیادی از نوع پانک است، و [بازی روی میز] توسط یک آمریکایی نوشته شده است، بنابراین انجام آن در آمریکا درست به نظر میرسد.»
سایبرپانک 2 روی چه پلتفرمهایی عرضه میشود؟
پلتفرمهای دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷ تأیید نشدهاند، اما سیدی پراجکت سابقه پشتیبانی از هر دو رایانه شخصی و کنسول را دارد. این استودیو فروشگاه رایانه شخصی خود به نام GOG را اداره میکند که بازیها را بدون DRM ارائه میدهد. احتمالاً این مورد نیز برای دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷ صادق خواهد بود، هرچند هنوز تأیید نشده است.
جدیدترین اطلاعات از مراحل ساخت سایبرپانک 2
همانطور که سیدی پراجکت در یک اطلاعیه خبری اعلام کرد، در فوریه ۲۰۲۴، دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷ در «مراحل اولیه توسعه» بود. تیم کار بر روی این بازی شامل تعدادی از کارکنان ارشد بازی اصلی است، از جمله گابریل آماتانگلوی (کارگردان بازی)، پاول ساسکو (کارگردان بازی همکار)، ایگور سارژینسکی (کارگردان خلاق)، آندریج استوپا (کارگردان سینمایی)، کاسپر نیپوکولچیکی (کارگردان هنر محیط)، سارا گرومر (طراح اصلی مأموریت)، و کاسپر کوستینسکی (کارگردان مهندسی).
در مورد افرادی که به استودیوی بوستون برای کار بر روی دنباله پیوستند، میتوان به دن هرنبرگ، مدیر سابق محصول اصلی در بلیزارد، که تهیهکننده اجرایی دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷ است؛ رایان بارنارد از IO Interactive و Massive Entertainment بهعنوان مدیر طراحی؛ و آلن ویلاینی، مدیر فنی Mortal Kombat، که مدیر مهندسی دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷ است، اشاره کرد.
علاوه بر این، نویسنده آنا مگیل (کنترل، دیسانهارد: مرگ فرد خارجی، گیلد وارز ۲، آواتار: مرزهای پاندورا) به عنوان نویسنده اصلی به دنباله سایبرپانک میپیوندد. مگیل همچنین روی عناصر روایی بازی آینده Fable مایکروسافت کار کرده است. در نهایت، نویسنده رمان و کتابهای مصور الکساندر فرید در حال کار بر روی نوشتن دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷ است. فرید قبلاً نویسنده اصلی در BioWare برای بازی Star Wars: The Old Republic بود و همچنین برای DICE، Obsidian و Wizards of the Coast نیز نوشت یا مشاوره داد.
پاول ساسکو، کارگردان همکار بازی بعدی سایبرپانک، گفت که علاقهمند به گسترش مفهوم واکنشپذیری است که بیشتر در فانتوم لیبرتی، که او بهعنوان کارگردان مأموریت روی آن کار کرده است، مورد توجه قرار گرفته بود.
«ما میخواهیم مطمئن شویم که کل DNA حفظ شده است و هنوز در بازی وجود دارد. در فانتوم لیبرتی، لحظهای وجود دارد که داستان تقریباً تقسیم میشود، و این ساختاری است که ما در واقع با ویچر ۲ و همچنین خون و شراب با ویچر ۳ نیز استفاده کردیم— جایی که در وسط یک تقسیم داشتید [که منجر به] شاخههای کاملاً متفاوت با پایانهای کاملاً متفاوت میشد»، ساسکو توضیح داد.
ساسکو همچنین اشاره کرد که سایبرپانک ۲۰۷۷ باید انتخابهای بازیکنان را تأیید کند. «اگر شما در داستان خود انتخاب خاصی کرده باشید و این همان راهی است که تصمیم گرفتهاید با وی و شرکای خود و هر کس دیگری که در بازی ملاقات کردید، بروید، این داستان شماست. مهم است که هنگام تصمیمگیری، کارهایی را که بازیکنان انجام دادهاند بیاعتبار نکنید زیرا این داستان آنها و تصمیماتی است که آنها گرفتهاند»، این توسعهدهنده گفت.